GIWGETITWRITE@GMAIL.COM
058-401-0003

למצוא מאמרים אקדמיים לפרק סקירת הספרות באמצעות גוגל סקולר

על מנת לחפש מחקרים אקדמיים בגוגל סקולר תחילה יש להיכנס ליישום זה. להלן קישור: https://scholar.google.co.il

גוגל סקולר מהווה מאגר מידע עצום הכולל את מרבית המאמרים האקדמיים שפורסמו ברחבי העולם. מומלץ להשתמש בכלי זה ככלי ראשון לחיפוש מאמרים. זאת היות והוא מקיף את מרבית המאמרים האקדמיים, יותר ממאגרי מידע של מוסדות אקדמיים שונים. יחד עם זאת, לגוגל סקולר ישנם שני חסרונות עיקריים.

החיסרון הראשון בגוגל סקולר טמון בכך שמרבית המאמרים בו מובאים באנגלית. חיסרון זה מודגש במיוחד באם אתם מתקשים בקריאת אנגלית. על חיסרון זה תהיו חייבים להתגבר באם רצונכם שהסמינריון שלכם יהיה ברמה גבוהה, זאת היות ומרבית המאמרים האקדמיים נכתבים באנגלית. יתר על  כן, חוקרים ישראלים רבים כותבים את מחקריהם באנגלית היות וכתבי העת המרכזיים בעולם המחקר הינם, כמובן, כתבי עת באנגלית.

החיסרון השני בגוגל סקולר טמון בכך שלא תמיד המאמרים מופיעים באופן מלא אלא רק התקצירים שלהם. יש לציין כי ככל שהמאמר הוא משנים מאוחרות יותר כך רב יותר הסיכוי כי המאמר המלא בקובץ PDF יימצא בגוגל סקולר. כמו כן, ככל שהמאמר משנים מאוחרות יותר כך נכון יותר יהיה להשתמש בו בסקירת הספרות היות והוא עדכני יותר. במקרה ואין את המאמר המלא בגוגל סקולר ניתן למצוא את המאמר דרך מאגר המידע של מוסדות אקדמיים שונים. זאת באמצעות העתקת שם המאמר למאגר המידע של המוסד האקדמי הרלוונטי.

מומלץ להתחיל לחפש מאמרים על ידי חיפוש מאמרים המתייחסים לשאלת המחקר הפרטנית בסמינריון. במידה לא נמצאים מאמרים כאלה יש להתייחס לתופעה הכללית יותר ולחפש מאמרים הנוגעים לאחד ממשתני המחקר.

לדוגמא, נניח כי נושא הסמינריון הינו: "הקשר בין מסוגלות עצמית של מורים לבין רווחה נפשית".

נתרגם את משתנים אלו לאנגלית, זאת עקב כך שמרבית המאמרים בגוגל סקולר הם באנגלית. כדי לעשות זאת נשתמש בשני כלים אינטרנטיים שהינם "גוגל טרנסלייט" ו"מילון מורפיקס"

נעתיק את נושא המחקר אל גוגל טרנסלייט:

 

במקרה זה גוגל טלנסלייט תרגם כשורה את המושגים "מסוגלות עצמית, ו"רווחה נפשית" אך במקרים אחרים בהם ניתן לראות כי התרגום אינו נכון ולכן יש להשתמש במילון מורפיקס שבדרך כלל מספק מספר פירושים לכל מילה.

לאחר מכן, יש להעתיק את תרגום הנושא באנגלית לגוגל סקולר.

כדי למצוא מאמרים מהשנים האחרונות יש להשתמש ביישום בצד שמאל של "מאמרים משנת 2012" (Since 2012). כך שהחיפוש יצומצם למאמרים רק מהשנים האחרונות.

מצאנו את החלון הבא:

 

המאמר בתוצאה השנייה הינו:

Teacher Self-Efficacy and Its Effects on Classroom Processes, Student Academic Adjustment, and Teacher Well-Being A Synthesis of 40 Years of Research

בתרגום חופשי: "מסוגלות מורים והשפעתה על תהליכים בכיתה, הסתגלות לימודית של התלמידים ורווחה נפשית של המורים: סינתזה של 40 שנות מחקר" – כמובן שמאמר זה רלוונטי לשאלת המחקר.

אמנם את המאמר הזה אין מלא, אלא מופיע רק התקציר. יחד עם זאת, ניתן להשיגו במאגרים האלקטרונים של מרבית המוסדות האקדמיים בישראל. ניתן לראות כי באם המאמר המלא מופיע או לא באם בצד ימין ישנו קישור – אם יש קישור יש את המאמר המלא (כמו שאנו רואים בשלושה מתוך ארבעה המחקרים המופיעים בצילום מסך) ואם אין הדבר מסמן כי יש את התקציר בלבד וצריך לחפש את המאמר המלא במאגר אלקטרוני אחר.

במקרה ואתם לא מוצאים מאמרים קשורים נסו לשחק עם מילות החיפוש – להשאיר רק את שמות המשתנים או לחפש כל משתנה בנפרד.

לאחר שמצאתם את המאמר הסתכלו בביבליוגרפיה שלו, יש שם הרבה מאד מאמרים המדברים על הנושא שלכם. חפשו גם אותם בגוגל סקולר או במאגרים אלקטרונים אחרים. השתדלו להתמקד במאמרים מהשנים האחרונות, דבר שיעלה את עדכניות המקורות ואת איכות סקירת הספרות של הסמינריון.

שימו לב, באם הסמינריון הינו סמינריון כמותי ויש צורך להתבסס על שאלונים שחוקרים אחרים כתבו יש צורך, עוד במהלך חיפוש מאמרים לסקירת הספרות, לבחון האם יש שם שאלונים שפותחו על ידי חוקרים, הבוחנים את משתני המחקר.

 עזרה בעריכה כתיבת סקירת ספרות – ייעוץ והתאמת תכנית אישית חינם.
 טלפנו: 058-401-0003 או שלחו מייל: giwgetitwrite@gmail.com

 

השאר תגובה





UA-110411897-1