GIWGETITWRITE@GMAIL.COM
058-401-0003

למצוא מאמרים אקדמיים בעברית באמצעות כלי החיפוש המתקדם של גוגל

עקב החיסרון הבולט של המאמרים באנגלית, מעצם היותם מאמרים באנגלית, אבחן כאן כיצד ניתן למצוא מאמרים אקדמיים בעברית. בהקשר זה חשוב לי לציין כי קשה יותר למצוא מאמרים בעברית הרלוונטיים לנושא המחקר היות וביחס לכמות המאמרים באנגלית כמות המאמרים בעברית הינה מועטה. כמו כן, חוקרים ישראלים רבים מעדיפים לפרסם את מאמריהם באנגלית.

תחילה יש להיכנס לכלי החיפוש של החיפוש המתקדם של גוגל. להלן קישור:

https://www.google.co.il/advanced_search

באם נניח כי נושא הסמינריון הינו: "הקשר בין מסוגלות עצמית של מורים לבין רווחה נפשית" נתחיל מחיפוש משפט זה (באם לא נמצא מאמרים רלוונטיים לסמינריון נעבור למילות חיפוש פרטניות יותר).

בשלב זה עדיין לא נבקש מהמחשב לבצע את החיפוש אלא נוסיף שני מסננים נוספים שיאפשרו למצוא מאמרים אקדמיים בלבד. המסנן הראשון הינו " ."site or domain" מסנן זה נמצא חמש שורות לפני סוף הדף ובשדה שלו נקליד: "ac.il" – הקלדה זאת תסמן למחשב כי אנו מעוניינים במידע מאתרים אקדמיים בלבד.

מסנן נוסף בו נשתמש הינו "סוג הקובץ" (file type). בשדה זה נסמן כי אנו מעוניינים בקבצי PDF בלבד – אפשרות הבחירה השנייה. דבר זה ימנע מהחיפוש להוביל אותנו לכתבות באתרי האקדמיה, שאינן מהוות מאמרים אקדמיים.

לאחר שבחרנו את מילות החיפוש הרצויות והוספנו את שני המסננים המדוברים נקיש על מקש החיפוש המתקדם (Advanced Search) בסוף הדף. להלן התוצאות שקיבלנו:

נפתח את הקובץ השני, המדבר על מסוגלות המורים. ונבחן מה יש לו להציע לנו. על מנת לקדם את החיפוש בקובץ נקיש על Ctrl+f  ונחפש את המילה "מסוגלות", את המילה "מורים" או מילים רלוונטיות נוספות בתוך המאמר. נמשיך כך גם במאמרים האחרים הנראים לנו רלוונטיים.

סיוע בכתיבה ועריכת סקירת ספרות – ייעוץ והתאמת תכנית אישית חינם.
 טלפנו: 058-401-0003 או שלחו מייל: giwgetitwrite@gmail.com

השאר תגובה





UA-110411897-1