GIWGETITWRITE@GMAIL.COM
058-401-0003

סקירת ספרות: בחירת תתי פרקים לדוגמא

 בסדרת הכתבות הבאה יצרנו עבורכם מדריך מפורט ומסודר שבסיומו תדעו גם אתם כיצד לכתוב ולהגיש עבודות אקדמיות ברמה מושלמת (95-100). לצפייה בתוכן נוסף, כנסו למדריכים וכתבות.

המשך מכתבה ראשונה בסדרה, ראו כאן: "מבוא והסבר על כתיבת הפרק"

כיצד לבחור את תתי הפרקים המתאימים לנושא הסמינריון בפרק סקירת הספרות?

את תתי הפרקים בפרק סקירת הספרות יש לבחור בהתאם לנושא הסמינריון ויש להתחיל מפרקים הבוחנים את הרקע הכללי על התופעה הנחקרת עד לפרקים הבוחנים את הקשר בין משתני המחקר הנבחנים בסמינריון. להלן דוגמא לתתי פרקים ההולמים את הנושא "הקשר בין המסוגלות עצמית לבין הרווחה נפשית בקרב אוכלוסיית המורים בישראל":

מסוגלות עצמית

חלק זה יכלול הגדרות של משתנה המסוגלות העצמית, הקשר שלו למשתנים פסיכולוגים אחרים ותיאוריות המוזכרות בספרות בנוגע למשתנה זה.

מסוגלות עצמית בקרב מורים

פרק זה יבחן איך המסוגלות העצמית מתבטאת בקרב מורים, מה כוללת הגדרת המסוגלות העצמית של מורים ואלו משתנים קשורים למסוגלות העצמית של מורים.

רווחה נפשית

פרק זה יכלול את הגדרות הרווחה הנפשית, לאיזה גורמים פסיכולוגים קשור משתנה הרווחה הנפשית ותיאוריות המדברות על משתנה זה.

הקשר בין מסוגלות עצמית לבין רווחה נפשית

פרק זה יכלול ממצאי מחקרים העוסקים בקשר בין שתי המשתנים המדוברים בסמינריון. זאת כגון מחקרים האם קיים קשר שלילי או חיובי בין שני המשתנים, מהם הגורמים המתווכים את הקשר המדובר, באיזה אוכלוסיות קשר זה מתבטא ביתר שאת ומהם ההסברים אותם מציעים החוקרים לקשר, השלילי או החיובי, המתקיים בין מסוגלות העצמית לבין הרווחה הנפשית.

הקשר בין מסוגלות עצמית של מורים לבין רווחה נפשית

פרק זה הינו הפרק העוסק במחקרים קודמים שבחנו את שאלת המחקר אך מאפייניהם היו שונים במקצת משאלת המחקר הנוכחית. הפרק יפרט מחקרים שנעשו בקרב מורים  ובחנו את הקשר בין רמת המסוגלות עצמית לבין הרווחה הנפשית. מחקרים אלה נעשו בשיטות מחקר השונות מהסמינריון הנוכחי או בקרב אוכלוסיית מחקר שונה במקצת מאוכלוסיית המחקר בסמינריון הנוכחי, כגון מורים המלמדים בחו"ל או מורים המלמדים תלמידים בגילאים השונים מהתלמידים אותם מלמדים המורים בסמינריון הנוכחי.

רציונאל והשערות המחקר

בסוף פרק סקירת הספרות מגיע תת הפרק "רציונאל המחקר". תת פרק זה בא על מנת לתת ביסוס מחקרי להשערות המחקר. בפרק זה מפורטות השערות המחקר והביסוס לכל השערה על סמך ממצאים מחקריים קודמים.

בתת פרק זה חשוב לציין כי הסמינריון הנוכחי מוסיף לשדה המחקר היות והוא שונה במקצת מהמחקרים שנעשו בעבר ו/או נכתב על מנת להגיע למסקנה מסוימת היות וממצאי המחקרים הקודמים היו לא עקביים, כך שמחקר אחד הציג תוצאות מסוימות בעוד מחקר אחר הצביע על תוצאות הפוכות.

להזמנת עבודה סמינריונית לדוגמא – ייעוץ והתאמת תכנית אישית חינם.
 טלפנו: 058-401-0003 או שלחו מייל: giwgetitwrite@gmail.com

השאר תגובה





UA-110411897-1